joi, 12 iunie 2008

oameni din orientul mijlociu in europa => teroristi?

doua motive pentru intrebarea asta. in primul rand am intrat intr-o dezbatere pe tema asta cu un amic care insista ca n-au ce sa caute aici cu traditiile lor primitive si revoltatoare intr-o societate civilizata si logic, vor sa ne arunce in aer.

sa-ti zic o poveste despre o vecina din bloc. o cheama irina si are vreo 50 de ani. mi-am amintit de ea in contextul asta pentru ca mi-a dat niste materiale pentru examenul cambridge.

eu n-o inghit deloc. mi se pare o profitoare din mai multe puncte de vedere. vorbeste cu cineva doar daca detecteaza posibilitatea unui profit (nu crezi ca mi-a imprumutat materialele degeaba... nu?). ea e tipul de persoana pe care o cauta barbatii astia din orientul apropiat care vor sa faca afaceri, smechere sau legale in romania (si acum mai simplu, in restul europei).

irina s-a maritat cu un arab acum mai multi ani cand nu se pusese inca problema intrarii in uniunea europeana. chestia era ca de-aici arabul (care de fapt aici un nume generic care evidentiaza lipsa mea de cunoastere in profunzime a diferentelor intre populatiile orientului apropiat - el era de fapt iordanian, dar acolo se vorbeste araba) avea deja 3 neveste (si un musulman poate avea maxim 4 daca nu gresesc).

pentru ca tipa asta irina, e destul de naspa si ca ala avea alte neveste probabil mai breze decat ea, rezulta ca exista si alt motiv pentru care s-au casatorit. de ambele parti de fapt.
ce sa-ti placa la un mos de 70 de ani, fizic?

s-au casatorit si de-aici au decurs avantaje pentru ambii. el a cumparat apartamentul din blocul asta si i-a dat banii sa repare o casa pe care o avea in bucuresti.
ea i-a dat cetatenia mult mai usor si acces imediat la guvernantii corupti din orice tara est-europeana. nu numai atat, dar datorita lipsei de reglementare de la frontiere a putut scoate o groaza de chestii prin romania fara stres (tipul era afacerist bineinteles - facea afaceri cu mobila de lux).

si nu stiu cat au tinut unul la altul, suficient e ca intr-o zi irina a primit un telefon de la un individ tanar cu accent ciudat care vorbea engleza si care a anuntat-o ca arabul a murit. si asa a ramas cu apartamentul si cu cealalta casa reparata.
acum se chinuie tot timpul cu diete si exercitii ca sa arate bine desi are nu mai putin de 60 de ani.

ma-ntreb daca nu vrea sa mai prinda vreunul, ca e rentabil...

insul asta n-a fost terorist din cate stiu eu si e o aberatie sa faci clasificari atat de largi. afaceri a facut iar legalitatea lor e cu certitudine discutabila (a fost implicat intr-o ancheta imediat inainte sa moara).
ti-am povestit de irina asta pentru ca exact in momentul asta e in camera vecina si ii pierde vreamea maica-mii. si ma enerveaza cumplit. detaliile exacte ti le zic alta data.

pana una alta vezi si tu, generalizarile sunt malefice (probabil ca nici ea nu e asa o scorpie profitoare, dar ma rog...). si aplica faza cu fa ce spune popa nu ce face popa :D

sunt cam somnoros acum de la ziua de ieri cu examenul si cu tigari/bere (ceea ce e foarte urat din partea mea, bad evilmuffinpie, bad!) ma tem ca nu sunt foarte coerent astazi.

2 comentarii:

Anonim spunea...

in prima parte are 50 ani si in a 2-a are 60. Cati ani are pana la urma?

Adi spunea...

Depinde de fiecare om, nu sunt toti la fel.

securitate it
Adrian Tanase
cik
blog
funny video