miercuri, 28 mai 2008

povesti de la bloc : inceputul

(da, iti dau briosa :D dar ia-mi si tu un suc ca na, ti-am luat totusi tigari)

stii, bucurestiul e facut in mare parte din blocuri ca majoritatea tarilor din fostul spatiu sovietic. si majoritatea bucurestenilor isi petrec viata la bloc. asa ca vreau sa-ti scriu despre inceptul si sfaristul vietii la bloc.

pentru ca nu pot sa fac nimic corect si coerent, n-o sa incep cu inceputul inceputului ci mai inainte de asta si n-o sa termin cu sfarsitul sfarsitului ci cu apropierea sfarsitului.

hai sa-ti povestesc despre inceput. exceptand situatia exceptionala in care esti cam dens, stii ca totul incepe prin sex. si hai sa-ti spun ce am auzit.
sunt chestii pe care le-am auzit si inceputul si sfarsitul. la bloc stii ca nu e o izolare fonica deosebita. asa ca aud lucruri. majoritatea sunt nesemnificative. majoritatea sunt bucati de viata. ele sunt asadar fragmente dintr-un proces de zeci de ani. pe mine m-au impresionat inceputul si sfarsitul.

prima data cand am auzit pe cineva facand sex vreodata a fost cand eram intins in pat dupa masa si ma pregateam sa adorm. simteam ca ma invaluie somnul si ma pregateam sa ma afund. mai dura doar putin. dar brusc am auzit o usa trantita cu furie. am auzit pasi apasati si am auzit ceva greu cazand.
si pe urma dupa vreo cateva minute aprope de punctul in care urma sa adorm am auzit gemete. nu mai auzisem niciodata asa gemete. pareau animalice. si era vocea unei femei. intitial nu am realizat ce se intampla dar la scurt timp am simtit. se auzea patul care gemea si el sub greutatea celor doi. camera aia care era fix deasupra mea era probabil inundata de zgomote. zgomotele alea ingrozitoare care m-au speriat si m-au facut sa ma simt oribil si jenat razbateau prin tavanul camerei mele. atunci am avut impresia ca spatiul care fusese al meu, numai al meu nu va mai fi niciodata la fel. camera mea era murdarita in momentul ala. m-am simtit pur si simplu violat. am avut si o erectie groaznica. eram mult mai mic. aveam in jur de vreo 12 sau 13 ani. si pentru ca umilinta sa fie completa mama mea s-a gasit sa intre in camera. a fost si mai rau. m-am prefacut ca dorm si a plecat. noroc ca nu stateam in fund. am stat in fund vreo 10 minute imediat ce incepusera aia. ma holbam la spatiul de deasupra usii si ramasesem cu gura deschisa. aratam probabil ca un retardat.
si la fel de brusc cum incepusera, gemetele s-au intrerupt pentru cateva secunde si pe urma femeia a urlat atat de tare incat parea sa fie un lup care urla la luna. si pe urma s-a asternut tacerea.

m-a ingrozit ca sa fiu sincer. stiu ca acum, privind in retrospectiva nu e mare chestie. dar atunci mi s-a parut teribil. si intr-adevar in vreo 8 luni, femeia de la etajul 5 a nascut un copil sanatos. si mi-am dorit sa sufere pentru ce mi-a facut.

s-au mutat oricum imediat dupa aia. ce copilarie a fost si aia din partea mea.

recitind ce am scris observ ca frazele au fost scurte, sacadate ca si cand as vi vrut sa-mi trag rasuflarea intre ele. si asa e. amintirea pe care ti-am povestit-o a fost una dintre cele mai traumatizante experiente pe care le-am trait. tocmai de-aia mi-am si dorit sa i se intample ceva groaznic femeii aleaia si iubitului ei. e la fel de stupid sa ma scuz acum pentru ce mi-am dorit atunci. nu, nu regret nimic.

am auzit aproapierea sfarsitului mult mai recent. si la fel cum sunetele inceputului m-au surprins la vremea aia, asa m-au surprins si sunetele sfarsitului. cu acelasi fel de groaza a realizarii.

0 comentarii: