marți, 6 mai 2008

ratb & co.

ai observat vreodata cat de putini sunt cei care isi composteaza bilete sau cei care au pe bune abonamente? asta la suprafata cel putin prin mijloacele ratb.
de acord, romanii sunt vicleni, hoti, malefici etc. dar cum face ratb sa te ajute sa iti platesti mai eficient biletele? te-ai astepta ca ei sa fie cat se poate de cooperanti ca orice corporatie capitalista, lacoma dupa bani. am impresia ca motto-ul lor este - cu cat e mai enervant sa-ti iei bilete si abonamente, cu atat mai bine.

sa-ti spun de ce. m-am dus sa-mi cumpar un abonament ratb - stii statia de la obor e inchisa si trebuie sa merg si cu autobuzul. pentru ca sunt o persoana ieftina, am decis sa profit de reducerile pe care le ofera. bun... toate bune si frumoase. trebuia sa ma duc si sa demonstrez ca sunt elevi pentru ca ei nu dau decat elevilor abonamente reduse. pentru asta trebuie sa prezinti in mod evident un act.

si m-am dus cu mai multe. cu buletinul, carnetul de elev si in carnet uitasem un aviz epidemiologic care ar fi trebuit sa-mi fi folosit acum o saptamana la un concurs scolar (sa nu infestez pe nimeni). bun si ma duc, ii dau banii, vechiul card (cardul activ mai... verde ce stii tu... abonamentele vechi nu mai merg acum). dar ce sa vezi... apar probleme. fatalitate! luasem carnetul de anul trecut de la vechiul meu liceu. si a inceput scandalul ca ea nu-mi da nici un abonament, ca daca nu sunt elev ca daca vreau sa merg pe degeaba. faptul ca i-am atras atentia ca daca as fi vrut sa merg pe degeaba nu mi-as fi pierdut vremea cu ea n-a ajutat. nici faptul ca i-am aratat avizul si buletinul, aviz pe care scria de altfel ca sunt elev n-a ajutat. de fapt nimic din ce-am incercat n-a ajutat. nu, ea voia carnetul de note cu stampila la zi si daca nu-l aveam, n-aveam decat sa sug pula.
iritat ca trebuia sa si urlu, dupa cum bine stii vanzatoarele astea sunt in niste cutii de conserve, stau jos si vorbesc incet si apasat, i-am spus ca e o tampita si ca n-are decat sa se duca dracului.
amuzant a fost ca asa am patit si cu a doua. in final, m-am intors cu carnetul de elev ca n-am putut altfel.

bun, ratb-ul ca ratb ma enerveaza faza ca nu vand abonamente la toate chioscurile, dar ma rog.
cat despre metrou... aici sa te tii. la metrou, din principiu sunt foarte putini care nu platesc pentru ca la intrarea in statii sunt aparatele alea care valideaza cartela si de care daca n-ai cartela nu poti decat sa sari. problema importanta ar fi ca in jur sunt de obicei paznici si asadar nu e o idee prea buna.
si si-acolo, am sperat ca poti sa-mi fac un abonament. nu suna foarte dificil nu? in primul rand, daca voiam pe cardul activ, nu puteam sa-mi fac redus. era cumva incompatibil cu cel de la ratb sau asa ceva. sau poarta ghinion. in fine, asta n-am putut din start. in alta ordine de idei, din vreun motiv ciudat, au aceste abonamente reduse doar la anumite statii, printre care romana, gara de nord si atltele. si-acolo bineinteles ca verifica stampila si se multumea doar cu carnetul. ma rog, partea care m-a calcat pe nervi a fost ca aveau "program cu elevii" de la 7 la 13. si atat. logic ca n-am ajuns la 13. si logic ca maine o sa merg cu cartela. nu e viata minunata?

sa fiu al naibii ca nu stiu ce dracu fumeaza oamenii astia. "program cu elevii"? cred ca asta e cu lejeritate una dintre cele mai retardate lucruri pe care le-am auzit anul asta. e exact acolo sus in top 5 cu "nu mananc cacat fara paine" si "o me ge, mi s-a scurs creierul prin urechi".

ce sa ma mai stresez. am mancat o pizza la pizza hut si am constatat ca la 15 lei o pizza si 7 lei o limonada, pizza lor e cam mica. adica, nu sunt chiar disperat sa fie mare mare. dar macar sa stiu ce bag in gura. sa simt acolo ceva clar. si da, ma refeream la pizza. macar am avut un loc vag dragut la fereastra si un fel de chestie cremoasa pe post de sapun la baie.

moftangiu mai sunt nu?

a, inca o chestie - fun fact - mai stii poza aia nereusita cu mosul comunist care statea pe un ou de paste? e pe una dintre primele pagini. ei bine, am desenat aia manual si am scanat-o. asta s-a intamplat dupa ce ma certasem cu ai mei pe teme de religie si eu uitasem desenul ala in scanner. cand a venit maica-mea sa faca un xerox, l-a gasit si cand m-am intors luni, am vazut ala pe birou si era scris "rusinica cum gandesti. mama."... ohlala... inca o briosa te rog...

0 comentarii: