vineri, 25 aprilie 2008

am mers pe sub o masa la biserica

pare sa fie o traditie daca nu gresesc, dar avand in vedere ca nu cred, m-am simtit teribil de ridicol mergand in patru labe pe sub o masa in timp ce toata lumea din jurul meu canta despre ceva trist. si m-am simtit naspa si pentru ca am avut impresia ca oamenii din spatele meu s-au amuzat vazandu-mi fundul.

si aparent trebuia sa sarut o cruce sau ceva de genul asta. a fost rezonabil de amuzant prima data. a doua oara m-am intrebat daca masa o sa cada peste mine si a treia oara m-am cam grabit pentru ca incepusem sa ma plictisesc si nici n-am sarutat crucea si nici nu mi-am facut cruce.
de fapt nu mi-am facut cruce nici cand am intrat in biserica. ce groaznic...

oricum, am facut asta mai mult pentru ca tatal meu si-a dorit. pentru mine toata chestia e lipsita de insemnatate dar jur ca am observat chestii distractive in drumul spre biserica - care e cea de pe strada batiste (e o virgulita sub s, chiar nu e strada batista) din spatele intercontinentalului.


in primul rand am mers pe strada viitorului spre centru. n-am putut sa nu remarc ca un nume cu mult mai potrivit ar fi fost strada viitorului anterior. arata groaznic toata zona. ai spune ca esti intr-un sat. sau de fapt intr-un maidan.

linia de tramvai, pe acolo circula 16 pentru necunoscatori (momentan nu mai circula din cauza lucrarilor de pe stefan cel mare) au ceea ce par sa fie niste portiuni erodate in jurul sinelor ceea ce ma face sa ma intreb de unde au aparut alea. n-am idee dar imi face placere sa cred ca tramaviul, in goana nebuneasca spre urmatoarea statie calarea sinele cu multa forta.

in alta ordine de idei, cand am trecut pe langa ceea ce acum e un maidan si cand eram mic fusese o brutarie minunata m-am intrebat despre estetica zonei continuand sa aberez ca in ultimele posturi.
am observat ceva interesant si anume un scaun de plastic verde rupt pe jumatate care trona in mijloc. toata zona era acoperita cu sticle de plastic, cutii de bere si arata in general ca dupa picnic.
totusi n-am putut sa ma abtin sa ma intreb - sticlele si cutiile nu ajung singure pe terenuri parasite - deci cineva le-a aruncat probabil acolo. partea care ma nelamureste este cum a reusit cineva sa arunce pana in fund scaunul si resturile mai grele (ca niste roti de exemplu) de aceea presupun ca au existat si situatii in care oamenii sa intre voit in zona aia si sa arunce chestiile acolo dar asta ar insemna ca cineva ar intra intr-un loc jegos si plin de gunoaie si nu realizez cine ar face asa ceva tinand cont ca n-au decat sa le arunce in lada de gunoi fiindca platesc serviciul de salubrizare. e o chestie voita, ca atunci cand vine acel vecin pe care nimeni nu-l inghitea sa vada tot terenul acoperit cu gunoaie?

acum, imi pare rau dar am un flashback. ti-am mai spus ca mintea mea face acrobatii care mai de care mai nereusite. in fine, asta e o povestioara din copilarie cu mine care eram in spatele blocului si e vorba din una din cele cateva dati in care am "iesit sa ma joc in spatele blocului". privind in retrospectiva, probabil ca ar fi fost mai productiv sa studiez cum imi pot stimula anusul. totusi, m-am dus dintr-o dorinta ciudata de socializare (spun ciudata pentru ca indivizii aia nu erau decat de maxim 2 bani) si ma murdaream si inghiteam praf si loveam o minge (daca o aveam si pe aia). de fapt daca ma gandesc, nu reusesc sa inteleg ce a fost in capul meu, si imi vine in minte inca o povestioara.

in fine, una pe rand. ideea e ca in spatele blocului unde acum e o parcare betonata, atunci era o zona plina de noroi in care erau cateva masini si daca nu gresesc in momentul ala era si partea din spate a unui camion in care voiau unii dintre copiii mai mari sa intre pentru a-si dovedi suprematia aparent (ca si cand abilitatea unuia deosebita de a se urca in spatele unui camion murdara ar trebui sa ma impresioneze... banuiesc ca era de fapt o chestiune de curaj pe care eu nu o privesc cum trebuie). si atunci eram si eu pe acolo si nu stiu de cascam gura dupa cum am spus. dar imi amintesc cu certitudine, ca unul dintre tipii mai mari care erau pe-acolo (eu eram unul dintre mai multi indivizi mai mici care pur si simplu ne cam holbam ca viteii) si ala da cu piciorul, incaltat intr-un tenis albastru inchis chinezesc de la tarabe, intoarcand o cutie de chibrituri goala de pe jos si ca sa vezi - pe cealalta parte era o poza cu o femeie dezbracata.
pe semne ca era ceva ce camionagii au de obicei sau asa ceva. oricum, ala ne-a spus foarte solemn - baieti, acum sunteti destul de mari ca sa vedeti si voi prima voastra pizda.
nu mi s-a sculat in momentul ala pentru ca in fond, eram in clasa a 2-a maxim si pur si simplu nu stiu, nu mi s-a parut atragatoare ideea presupun. in fine, asta e una dintre amintirile mai importante, sau mai bine spus, solide, vii sa zicem, din perioada idioata in care am fost de cateva ori in spatele blocului.

si atunci, acum ma intreb daca nu cumva si terenul ala are diferite povestioare (care sa nu implicie tipi care se drogheaza, desi sunt si alea bune)

dar spuneam ca mai am o mica povestioara. ei bine, mai stii mania cu pokemon? imi amintesc desul de clar ca imi placeau destul de mult. suficient incat colectionam abtibilde intr-o carticica. erau de la croissanturile chipicao. si in fine, completasem eu o buna bucata din carticica aia si o luasem cu mine la un moment dat jos ca sa le arat si celorlalti fraieri cat de mare o am :))
ce s-a intamplat a fost destul de ciudat si nici acum nu sunt sigur exact de detalii. dar concret, am pus-o pe capota unei masini am plecat putin si cand m-am intors masina si carticica nu mai erau acolo. am fost foarte afectat trebuie sa spun si din ziua aia , n-am mai colectionat nimic cu pokemoni si nici n-am mai urmarit desenele.


asa, dar destul am zabovit asupra acelui teren. continuam drumul - eu am fost pe el si acum e si randul tau. deci, eram langa fosta brutarie. si continam drumul in masina si la stanga vad doi copii mici, nu cred ca de mai mult de 5 ani si pareau sa se joace dar unul dintre ei avea o matura cu o coada lunga. si trecea pe-acolo un tip de vreo 40+ ani destul de solid si asta, pustiul, a vrut sa il loveasca pe tipul ala cu matura dupa ceafa. si chiar a incercat dar nu l-a atins
nu stiu daca a vrut sa-l loveasca sau nu, dar tipul nu s-a uitat in spate si si-a continuat drumul. ei, si chestia care m-a intrigat era daca pustiul chiar ar fi vrut sa-l loveasca si i s-ar fi parut normal sa-l loveasca pe strainul ala. mi s-a parut destul de impresionant. adica pana la varsta aia, nu i-a spus nimeni ca nu trebuie sa lovesti oameni in general (ma rog, poate daca iti fac ceva naspa)?
si daca esti curios, ai putea sa spui ca erau "puradei" sau "pui de tigan" desi nu consider ca asta are vreo relevanta majora in toata chestia, dar in fine...


asa, acum continuand drumul, am luat-o la dreapta pe batiste inainte de biserica armeneasca. la stanga pe undeva era o groapa mare in pamant, pe semne unde fusese la un moment dat o cladire destul de mare. m-am intrebat ce s-ar intampla daca cumva ai cadea in ea? te-ar mai putea ajuta cineva, sau ai muri acolo ca un caine? (sau de un caine... :p ...muscat)


am ajuns in sfarsit in apropierea bisericii propriu zise. cred ca am mai vazut-o de enspe mii de ori. mi se pare absolut obisnuita, cu mentiunea ca pare sa fie mai veche deci intr-un mod subconstient mai buna? din vreun motiv, chestiile vechi si cam demodate sunt in aceasi parte a creierului meu cu chestiile religioase. nu ca as considera chestiile religioase demodate... stai sa ne intelegem, le consider total ilogice, dar asta ramane pentru alta data.

am intrat in cladire doar dupa ce tata a luat niste lalele de la o florareasa strategic plasata langa biserica. m-a amuzat ca a zis ca ia 2 lalele dar a ajuns sa ia 4. in fine, intru in biserica, si, profitand ca tata era in fata mea, am scapat fara sa-mi fac cruce. bun... intru eu si asteptam putin pentru ca dupa cum am spus eram intr-o slujba si lumea canta si eu nevand nimic mai bun de facut am inceput sa ma uit in jur sa vad vreo persoana care imi place. raspunsul a fost foarte simplu si ferm - nu. cei mai multi erau oameni batrani si sunt destul de sigur ca apropierea mortii are legatura cu asta. in alta ordine de idei erau doua tipe tinere dar pareau mai mult sa isi spuna ultimele barfuri si sa comenteze ce fund apetisant avea tipul care canta in fata. sau oricum, asta a fost impresia mea.

am mers pe sub masa de 3 ori. presupun ca e ceva cu treimea si alte lucruri dar m-am gandit ca o data ar fi fost probabil suficient. si amuzant era ca tocmai ce ma intorceam spre masa ca sa o mai iau o data pe sub ea, o femeie matura, intre doua varste imi arunca o privire pe care am simtit-o dezaprobatoare. m-a amuzat oarecum si trebuie sa mentionez ca era binemeritata. in fond nu pupasem picioarele isusului vopsit pe cruce. intorcandu-ma la locul meu dupa excursia pe sub masa, am ajuns sa stau langa un individ care parea sa fie un preot (sau ceva de genul preot de rezerva, sau ceva legat de biserica - spun asta pentru ca parea sa aiba o camasa cu auriu si nu parea sa fie manelist sau ceva...) si din nou, norocul meu, tata era in fata si asa ca incepusem sa ma joc cu lumanarea si sa ma uit prin jur din nou. preotul 2 m-a masurat si am simtit si din partea lui priviri dezaprobatoare. era destul de clar ca nu prea dau doi bani pe ce canta preotul 1 acolo. oricum, mentionez ca as fi vrut sa studiez mai indeaproape candela in care punea tamaie. parea sa aiba lanturi si mai multe vase si arata in general interesant. mi s-a si derulat un mic dialog in minte despre preotul 2 care ma ruga sa plec din biserica. moment in care eu ii raspundeam impertinent ca nu e biserica lui si ca banii pe care ii primesc sunt si din taxele pe care le platesc eu. dar asta nu s-a intamplat.
n-am putut sa nu constat ca nu mi-am adus ipod-ul cu mine. presupun ca ar fi fost nepoliticos din partea mea sa ascult cantece in biserica, asa ca mai bine ca nu l-am luat.
in fine, am plecat in sfarsit sa aprind lumanari pentru morti si pe masura ce ieseam din biserica, am trecut pe langa un cuplu aparent de liceeni care venisera la biserica. nu comentez mai mult dar m-am gandit cu tristete ca nici tinerii nu sunt imuni la ideile ciudate ale bisericii, si studiul religiei in scoli nu ajuta.

oricum, mai vreau sa adaug ceva. ceva ce m-a impresionat din nou. era o femeie cu un copilas de maxim 2, hai 3 ani. si il tinea in brate si cand a intrat pe sub masa l-a pus jos si l-a pus sa se tarasca si el pe sub masa. si erau niste femei in jur, mame si ele probabil care se uitau cu placere la copilas. in sinea mea, mi-am spus ca femeia aia oribila care isi chinuie copilul e urmatorul hitler.

apropo, daca te deranjeaza ce-am spus despre biserica, si remarci in sinea ta ca sunt incarnarea lui satana, atunci probabil ca n-ar trebui sa mai citesti post-urile mele. dar sa stii ca desi cred ca am dreptate, n-o sa incerc sa-ti bag pe gat ideile mele. te imbratisez asa cum esti :)

dar oricum, daca te intrebi daca sarbatoresc pastele, raspunsul e - da, logic, imi place drobul si imi plac zilele libere. si intr-un mod ciudat, imi place sa asist la ritualuri de genul asta. si in plus, asa, parintii mei vor fi impacati.
deci, de ce n-as sarbatori?

(motive ca sinceritatea si consecventa sunt total irelevante pentru ca facand asta - sarbatorind pastele toata lumea e multumita si deci situatia este ideala, 100% orice alte alternative, nu pot mari procentul de satisfactie - desi mi-ar placea sa-mi cumpar chestii reduse de paste)

2 comentarii:

shuttheblinds spunea...

Drobul ca drobul dar cui nu-i place sa mai ciocneasca un ou sau doua colorate in cele mai neinspirate feluri de matusile si bunicile iubitoare :)

tudalex spunea...

pentru mine e destul de "ok" (ca sa fiu la moda) pastele. in general pentru mine inseamna reuniune de familie deci am sansa sa petrec mai mult timp cu verisorii mei. Partea nasoala e ca ajung sa slabesc (nu ca nu ar fi bine) din cauza lor pentru ca toti sunt mai mici de varsta ca mine! Anu asta in schimb nu a fost un paste mult prea fericit...