sâmbătă, 26 aprilie 2008

o sa vina pastele... si mergem la biserica sa luam lumina...

si eu ma duc in vreo ora.

tocmai am vazut un episod dintr-un serial cu investigatii de crime. ador astea.
n-am intrat deloc in atmosfera urmarind filme despre viata lui hristos. dar stiu ca monstrul zburator cu spaghete ma va ierta. eu stiu ca el ma iubeste. in mai multe feluri decat ai vrea sa stii.

oricum, ma intorsesem in camera decis sa mai fac cel putin un post ca un blogger care n-are viata ce sunt. si m-a izbit un miros puternic care nu era pentru ca facusem pe mine sau ceva. dar, din apartamentul de jos unde cred ca stau doi, de fapt trei daca il pun la socoteala si pe baiatul lor student, dintre cei mai enervanti oameni din istoria multiversului.

deci sincer, el (tatal/barbatul casei/tipul cu chelie), la un moment dat cand m-a intrebat ceva si el era la masina - a fost ceva de genul una dintre cele maxim 5 dati in care am schimbat vreun cuvant, la mijlocul unei fraze de-ale mele ma intrerupe ca sa-mi arate sanii apetisanti ai une blonde. fara misto. am ramas cu gura cascata pentru ca... nu stiu de ce... dar am ramas.
oricum incepuse sa miroasa casa lor a parfum. pe semne ca se pregatesc sa mearga la biserica. toata lumea stie ca trebuie sa fii dichisit si sa arati cat mai bine cand te duci la biserica. ideea de baza e sa arati mult mai bine decat persoana de langa tine. e unul dintre momentele in care desi toti suntem egali in teorie, in practica unii sunt mai putini egali decat ai crede.

de exemplu, ai mei intentioneaza sa mergem la o biserica din centru si nu una naspa de cartier pentru a nu sta cu toti "tiganii" si "nespalatii". mie personal atitudinea nu mi se pare prea corecta dar detectez in ea si o componenenta cu care sunt si voi fi de acord atat timp cat voi exista - si anume ca vrem sa fim egali cu cei care sunt mai buni decat noi. asta e.

oricum, in curand mergem. deja simt toata atmosfera materializandu-se in jurul meu. oameni care s-au adunat cu lumanarele si invariabil e cineva in fata ta care sa te impinga si ta faca sa ti se stinga lumina si in general sa se frece cat mai eficient posibil. asta te va enerva si probabil ca vei injura in gand desi vei remarca prompt ca vai, "in zii mare ca asta...". oricum, preotul de la biserica, cel scund de care povestisem acum cateva posturi, aka preotul 1, o sa inceap sa spuna aceleasi lucruri ca in fiecare an, urandu-ne sa ne pice bine pe gat mielul pascal.
eu cand aud "pascal" ma gandesc mereu la matematician sau la limbajul de programare desi admit ca accentul e diferit.
totusi e distractiv sa te gandesti ca e vorba de un miel care se numeste pascal.

si cum spuneam, preotul o sa inceapa sa spuna ceva despre isus care a inviat din morti si lucruri de genul asta si pe urma o sa imprastie lumina peste tot - de fapt adevarul e ca asta se intampla prin oamenii care, ca niste elevi silitori care isi impart frateste broasca de disectie, impart lumina prin lumanari si asta ar fi cam singurul lor gest frumos al anului.

pe urma o sa vina partea mea preferata - incepe toata lumea sa cante chestia cu isus care a rasarit din morminte si nu stiu cum a calcat pe moarte si atunci a explodat totul in culori vii si pe urma brusc s-a deschis raiul (care aparent fusese inchis de cand cazusera adam si eva pe pamant - da ce, oamenii care facusera bine inainte de isus puteau foarte bine sa sufere in iad) si pe urma la un moment dat lumea nu stie plurarul de la "mormant" - e oare "morminte" sau "mormanturi"?
si ghici ce (de parca n-ai stii), plurarul e "morminte" - http://dexonline.ro/search.php?cuv=mormant

dar daca zici mormanturi suna mai interesant si mai arhaic. sau... ceea ce este in intregime posibil suni ca cineva care nu stie romana.
desi toata lumea stie ca preotii nu trebuie sa stie romana propriu zis, ei sunt scutiti de asta si e suficient sa stie varianta primitiva din biblie si alte carti sfinte. aparent ideea e ca dupa prima traducere, toate celelalte trebuie sa ramana la fel de inapoiate.
sau... poate sunt eu super eretic si de fapt toata faza e sa pastreze atmosfera de carte scrisa acum 2000 de ani.
ceea ce pare sa fie o idee buna... desi uneori te intrebi de ce e relevanta dupa acei 2000 de ani daca nimeni n-o mai aduce la zi.

...dar ma rog, incep sa sun ca satana.

fun fact - diferenta dintre "santana" si "satana" e doar de o singura litera.

maine o sa discutam despre ouala de paste si bucuresti. de fapt mai mult despre ouale de paste. de ce? pentru ca acum un post sau doua comentam despre pozele din bucuresti pe care le gasisem pe un site.
am omis sa mentionez ca sunt o groaza cu oua care pare sa ilustreze o indeletnicire traditional romaneasca. si mie imi place sa vopsesc oua. doar ca asta de obicei inseamna sa cumpar unele gata-vopsite de la supermarket si sa ma minunez incontinuu ce bine au iesit.

0 comentarii: