joi, 24 aprilie 2008

bucharest @ google


din pura curiozitate, am cautat "bucharest" pe google.
evident ca am gasit articolul de pe wikipedia si inca cateva de la britannica. e foarte distractiv pentru ca acolo arata destul de bine in comparatie cu cum mi-l imaginam de obicei.

vezi poza din dreapta. cladirea e palatul cretzulescu (da asa se scrie, nu am fumat nimic... azi... de pe wiki daca e cineva curios)
m-a impresionat asta intr-o oarecare masura in sensul ca atunci cand spun bucuresti, ma gandesc mai repede la maidanul din spatele blocului sau ma gandesc la fabrica de paine de pe stefan cel mare care arata ca ca un fel de hibrid intre un castel german din vreo poveste si o fabrica nesemnificativa (sau poate asa mi s-a parut mie de cand am fost mic)

oricum, nu ma gandesc la ceva frumos.

asta e o problema? daca da, cum am ajuns aici?

si oricum, sunt rezoabil de sigur ca sunt in majoritate, e cineva care vrea sa-mi dovedeasca contrariul?


in alta ordine de idei, in majoritate rezultatele sunt articole despre bucuresti in general ca pentru un referat (desi nu imi pot imagina ce elev din strainatate ar avea de facut asta) si sunt si cateva despre hoteluri dar cam atat.
ma asteptam sa fie si cateva opinii pe forumuri pe primele pagini (se poate sa existe bineinteles, dar daca n-am specificat, mentionez ca sunt un monstru lenes care nu e atent ce citeste si face afirmatii ilogice din cand in cand - totusi super-puterea mea este sa ignor persoanele care ma enerveaza) si uite-asa, mintea mea a facut un triplu salt (desi ma astept sa nu poata in mod normal daca seamana macar putin formei mele fizice) si am ajuns la tipul ala englez cu emisiunea de tip globe trekker daca tin bine minte care comentase ca romania suge.
nu era chiar formulat asa dar asta parea sa fie ideea. aici discutam despre bucuresti oricum si ma mai intrebam (hop, inca un triplu salt) daca ti se pare cumva bucurestiul ca e estetic?

ce inseamna estetic pentru un oras, care comentasem ca ar trebui sa insemne mai mult decat o colectie de stradute inghesiune unde te mananca cainii cand nu esti atent sau unde iti fura cineva telefonul (off... amintirile...), e o stare de spirit, e ceva care tine de cladiri/planul urbanistic, e ceva care tine de ansamblu, e ceva care tine de culoare apei de la robinet, sau e ceva mai complicat decat atat? (de parca exista ceva mai complicat decat apa de la robinet - poate apa de la wc... - ma tem ca mintii mele nu i-a mai iesit triplu saltul la momentul asta)

deci, bucurestiul e frumos? asta am intrebat? sper ca nu. asta nu e foarte logic din partea mea. un oras in sine nu e chiar frumos in modul - depinde daca te-ai despartit de cineva acolo sau daca chelnerul de la restaurant ti-a servit mamaliga cu sarmale buna, sau, din contra, daca tocmai, ti-ai cumparat un pulover roz dragut si ai gasit un portmoneu cu multi bani pe jos.

estetic are mai multa relevanta? nu prea cred desi ar putea sa sune mai general, si oricum mai intelectual - nu imi iese inca tehnica cu parutul super destept prin folosirea unor cuvinte sofisticate, asa ca imi scuzi eventualele imperfectiuni.

dar, meritul cuvantului estetic este ca presupune o anumita educatie pentru a face niste comentarii pertinente (eu 1 - pseudointelectuali 0) si pune in evidenta aspecte mai elaborate decat "arata bine teapa cu cartoful din centru?"

mie imi place sa cred ca nu exista un raspuns definitiv la intrebare, ci doar o majoritate intr-un sens oarecare.
oricum, nimic absolut - totul este relativ (scuze, n-am putut sa rezist, eu 1 - pseudointelectuali 1)


dar revenind la google (ma intreb daca o sa apara in cautarea de la google pe pagina 909991 fata de pagina 909992 linkul catre blog acum ca am mentional google si bucharest in acelasi post), daca google ar spune ca bucurestiul este naspa, cat de adevarat ar fi?

"bucharest rules" ->
284,000 for bucharest rules
"bucharest sucks" ->94,100 for bucharest sucks

nu foarte... de ce? pentru ca "bucharest rules" are linkuri catre prima pagina cu administratia din bucuresti... nu chiar ce voiam. incercam in romana...

"bucurestiul super" ->
1.970.000 pentru bucurestiul super
"bucurestiul suge" -> 223.000 pentru bucurestiul suge

in mod evident bucurestiul e super... atunci de ce primul rezultat pentru "bucuresti suge"
e: "curva de la bucuresti suge pula"
? nu cred ca ma refeream la asta.

deci mai trebuie sa lucram cu google pentru a ne asigura de rezultate satisfacatoare cum ar fi:

"pineapples rule" -> 488,000 for pineapples rule
"grapes rule" -> 354,000 for grapes rule

asta pentru ca era o chestie cu cineva care tinea sa imi demonstreze ca are dreptate in legatura cu ceva folosind cate rezultate returneaza google.


de acord, google e util - de exemplu poti gasi cele mai ieftine preturi pentru scutece - dar, nu vrei sa afli cum iti instalezi gazul de acolo... cred...


si ca sa revin la "estetic", a observat cineva ca se termina cu "tic" exact ca "plastic", "azotic" si ca suna interesant? mie imi evoca plastic cel mai mult ca sa fiu sincer. pacat ca suna clar ca un adjectiv. altfel, cu siguranta as fi reusit sa scot mai mult din el.

(notita pentru mine: invata cum se folosesc labelurile)

0 comentarii: