luni, 28 aprilie 2008

unii... au petrecut cam mult de paste

bucurestiul... lunea de dupa paste...

stii, in mod clar nimeni n-o sa faca o petrecere incredibila intre sambata si duminica. adica e foarte clar ca totusi, macar de dragul aparentelor, se mai duce cineva la biserica. dar intre duminica si luni... total alta treaba.

si chiar asa a si fost. langa mine sta o familie, a carei fiica are cam 20 de ani. parintii au plecat din bucuresti si tipa a ramas singura cu prietenul ei.
si bineinteles a venit timpul petrecerii. nu era nici un dubiu ca asa o sa se intample. am vazut-o mai inainte si in ochii ei era un licarit clar cand isi imagina ce distractiv o sa fie, ce muzica tare o sa fie, ce praf o sa fie toata lumea etc.
si, nu m-a dezamagit... cam pe la 12 noaptea cand ma dusesem la baie ca sa ma spal pe dinti, am simtit prin perete un ritm modern. cam electro-pop... vibra minunat totul. dar eu trebuia sa ma cam duc la culcare. se auzeau si niste voci care pareau sa fie destul de incoerente... probabil ca din cauza peretelui si a muzicii date tare... aparent urma faza aceea a unei petreceri in care toata lumea se face super praf si toata lumea face chestii tampite.

m-am dus la culcare totusi si n-am mai asteptat continuare. puteam, probabil sa arunc o privire pe geam, dar indiferent cat de mult imi place laptele altcuiva si de asemanarea mea din ce in ce mai puternica cu o musca, am decis ca nu-mi plac ochii unei muste, care, dupa cum stii, vad chestii de mai multe ori. rezultatul a fost ca m-am prabusit in pat.
dupa ore de somn, tocmai deschideam geamul si ma intrebam de ce oare nu am avut maieu si chiloti pe mine pentru ca mi se facuse frig cand vad in statie la autobuz o persoana foarte interesanta.

in primul rand, trebuie sa admit ca n-am reusit sa-mi dau seama daca e tip sau tipa. estimarile mele indica o probabilitate destul de mare de a fi tip. vei vedea.
era imbracat in niste blugi albastri destul de deschisi la culoare si in adidasi albi, cum sunt cei la moda acum. mai avea si o bluza de trening cel putin, pentru ca avea capul acoperit de gluga si peste, purta o canadiana neagra care parea sa-i fie cam mare.
toata combinatia il facea sa arate destul de solid. singura chestie care m-a facut sa ma intreb daca nu cumva e tipa a fost parul, care era acoperit aproape in intregime de gluga. nu mi-am dat seama exact cum ar fi aratat fata persoanei de care iti spun pentru ca in momentul ala n-aveam ochelarii pe nas, si nici cand i-am luat de fapt, n-am realizat. probabil ca trebuie sa ii schimb cu altii mai puternici.

nu asta m-a surprins deosebit. stai sa ne inelegem - parea sa fie o persoana absolut normala si eu de obicei nu ma uit dupa tipi. probabil ca as fi intors capul catre un porumbel care ar fi vrut sa ma nimereasca cu excremente daca tipul nu s-ar fi intors putin si ar fi vomitat langa statie.
ca o mica nota, nu, de obicei nu stau sa ma uit la oamenii care vomita, dar, ceea ce m-a intrigat in cazul lui a fost dezinvoltura cu care a lasat o balta alba exact langa statie.
stii statiile alea de autobuz care sunt acoperite. despre genul ala de statie vorbesc. si de fapt, el era in afara statiei propriu zise. asta s-a intamlpat pe o parte daca ma gandesc mai bine.

si avea si o tigara in gura. deci, reiau, si-a scos tigara din gura, s-a aplecat, tinandu-se cu o mana de stomac si a vomitat. a format un model dragut de stea pe jos, e adevarat, dar l-a stricat repede pentru ca, nerevenindu-si, a mai vomitat de inca cateva ori. a fost foarte linistit si langa el, desi in statie, era si o batrana. ea parea sa nu-l remarce, sau, oricum se prefacea foarte bine. pe urma, tipul despre care vorbeam s-a sters la gura cu un deget. si pe urma s-a sters la nas. si pe urma si-a frecat mainile - banuiesc pentru ca nu avea nici o batista si voia sa-si curete lichidul de pe mana. pe urma a tras cu sete din tigara. cred ca transformat jumate din ea in scrum dintr-o singura inghititura.
a mai vomitat de inca cateva ori, dar tot ce-a reusit sa deseneze au fost mici buline albe pe trotuar. probabil ca se va sterge. ploaia o sa aiba grija de asta. daca nu, sper ca cineva are de gand sa curete.

oricum, tipul ala era foarte linistit. radia nepasare din toata fiinta lui. era de-a dreptul nesimtit, desi presupun ca atunci cand iti e rau, trebuie sa-ti fie acordate circumstante atenuante, nu?

n-am mai avut rabdare sa-l urmaresc dupa asta. mi se facuse frig si am vrut sa inchid geamul. dar m-a surprins toata chestia asta. presupun ca din naivitate. sau, in tot cazul asa-mi vei spune daca esti mai initiat.

eu n-am ce sa spun referitor la tipul de care ti-am zis. impresia mea a fost ca stia ce face si probabil a mai facut asta. dar, n-am de ce sa fiu indignat sau admirativ. tot ce am facut eu a fost sa-l urmaresc si acum sa-ti spun o povestioara.
si acum, vin cu intrebarea cheie - asa fac oamenii dupa paste, cand se intorc de la petreceri?

0 comentarii: